Grillowany łosoś
Na styczniowe wahania pogody proponujemy set obiadowy, który bazuje na rybie. Szczególne źródło wielu cennych mikroelementów dla dzieci. Jak pokazują badania, wciąż jemy za mało ryb, pozwalamy dzieciom marudzić przy stole i w efekcie częste choroby nie są przypadkowe. Oto za co, tuż obok smaku oczywiście, kochamy łososia: zawarte w nim kwasy omega-3 i omega-6 są bezcenne dla naszego zdrowia. Chronią przed chorobami serca, łagodzą bóle stawów. Korzystnie wpływają na rozwój aparatu ruchu oraz pracę mózgu. Jest ich 3,79g/100g, gdy zalecana dzienna dawka to 1g. Kwasy omega-6 zapobiegają zakażeniom i przyspieszają gojenie ran. W 100 gramach mieści się aż 4,79g, niemal całe dzienne zapotrzebowanie tj. ok. 5g.

Jeśli chcemy, aby ryba w roli głównej bardziej zainteresowała naszych najmłodszych, zaprośmy ich do wspólnego gotowania. Z doświadczenia wiemy, że dzieci chętniej zjadają posiłki, w których same biorą udział, i to aż o 50%!


Smacznego!

Grillowany łosoś,
tagliatelle  w sosie  pomidorowym
i warzywa opiekane
 
Składniki  (proporcje na 2 osoby)
    

                                                                                    Filet łososia zamarynować w zalewie
- 0,24 kg fileta z łososia                                      (tarty ząbek czosnku, siekany koperek, sok
- 0,2 kg makaronu tagliatelle                            z połowy cytryny, skórka z połowy cytryny,
- 0,2 kg pomidorów                                              sól, pieprz, olej). W osolonej wodzie ugotować
- ½ doniczki bazylii                                               makaron i odcedzić. Pomidory sparzyć i obrać
- 1 cytryna                                                               ze skórki. Pokroić je w kostkę i zesmażyć na
- 0,1 kg bakłażana                                                 patelni razem z dwoma ząbkami czosnku, oraz
- 0,1 kg cukinii                                                        cebulą pokrojoną w kostkę. Na koniec wsypać
- 0,1 kg żółtej papryki                                          posiekaną drobno bazylię i doprawić do smaku
- 0,1 kg czerwonej cebuli                                    solą, pieprzem i cukrem. Przygotowany sos
- 3 ząbki czosnku                                                   wymieszać z makaronem. Pozostałe warzywa
- 1 średnia cebula                                                 dokładnie umyć i pokroić w grubszą kostkę.
- ½ pęczka koperku                                              Smażyć na rozgrzanej oliwie do miękkości
- 0,2 l oleju                                                              i momentu zarumienienia. Doprawić do smaku
- 0,1 l oliwy z oliwek                                             solą, pieprzem i suszoną bazylią.
- 0,1 kg pomidorów koktajlowych                   Na koniec zgrillować zamarynowane
- sałata rzymska (dekoracyjnie)                        wcześniej filety z łososia na patelni
- sól, pieprz, cukier, bazylia suszona               ryflowanej. Podawać na liściach sałaty
                                                                                    rzymskiej i udekorować pomidorkami koktajlowymi.


Autorem artykułu jest